×
سامانه جامع دانشگاه
سامانه پست الکترونیک
سامانه کتابخانه
سامانه آموزش مجازی
نظرسنجی
ارتباط با ریاست
EN RU

برگزاری مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه گنبدکاووس

1399/10/14

مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس با حضور مسئولین دانشگاه و حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی وافی، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه به صورت مجازی در روز یکشنبه 14دیماه 99 برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه  گنبدکاووس، در این مراسم که به همت حوزه معاونت فرهنگی  و اجتماعی دانشگاه ، بسیج دانشجویی و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شد. دکتر ابوالفضل طهماسبی رییس دانشگاه گنبدکاووس، ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین جلسه و همچنین سخنران ویژه مراسم جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر وافی مدیرعامل بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه، شهادت حضرت زهرا (س)، درگذشت آیت ا.. مصباح یزدی و اولین سالگرد شهادت سردار دلها، مرد میدان، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و افزود: خباثت و دشمنی استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار در این دهه های گذشته برکسی پوشیده نیست؛ ایشان  شهادت سردار سلیمانی و همراهانش را بزرگترین جنایت دشمنان اسلام، غرب و آمریکا دانست.

در ادامه دکتر طهماسبی با بیان این موضوع که راه و طریق شهید سلیمانی پابرجاست و روش، کردار و اهدافی که ایشان داشتند قدرتمندانه ادامه خواهد یافت افزود: پرچم آن شهید بزرگوار به دست دیگر سلیمانی ها که رشد یافته مکتب سلیمانی بودند برافراشته خواهد ماند.

رییس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود، همگان و بخصوص جامعه دانشگاهی گنبدکاووس را به مطالعه وصیتنامه آن شهید بزرگوار توصیه نمودند  و  در ادامه نکاتی مهم و توصیه هایی  ازمتن  وصیتنامه سردار سلیمانی را قرائت نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گنبدکاووس در این مراسم ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ شهید ابومهدی المهندس، ایام شهادت  بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) و وفات آیت ا... مصباح یزدی را تسلیت عرض نمودند و در ادامه افزودند: سردار سلیمانی قهرمان و چهره ملی و بین المللی مقاومت است. و تمام کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت خونخواه و ادامه دهنده راه این شهید بزرگوار خواهند بود.

حجت الاسلام رجبی اضافه کرد: نباید شهید سلیمانی را به چشم یک فرد نگاه کنیم شهید سلیمانی یک مکتب و  یک مدرسه درس آموز برای همگان است.
ایشان  ادامه داد: سردار سلیمانی  برای ما به منزله یک الگو است چنانچه که این شهید بزرگوار علاوه بر شجاعت و مدیریت از قدرت معنوی هم برخوردار بوده است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه افزود: سردار سلیمانی در عرصه های فردی، معنوی، اجتماعی، سیاسی و نظامی گری بی بدلیل بود و مکتبی تشکیل داد که یک نظام فکری را دنبال می کند.

 حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی وافی در اولین سالگرد مراسم شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در دانشگاه گنبدکاووس، مسئله شهید و شهادت را  در جامعه ایرانی اسلامی برگرفته از یک بستر اجتماعی، اخلاقی، تاریخی و بخشی از هویت و مکتب انقلاب اسلامی دانست.
دکتر وافی در بخش دیگر سخنان خود، مطالعه و انجام تحقیقات در زمینه شهید و شهادت و مسئله دفاع مقدس را از بخش مختلف به ویژه در دانشگاه ها خواستار شد و افزود: باید ابعاد مختلف این مسئله  در جامعه اسلامی برای همگان روشن، آشکار و شناسانده شود. ایشان در همین رابطه ادامه داد: دشمنان اسلام و مسلمین در حال تحقیق و بررسی جامعه اسلامی در ابعاد و زمینه های مختلف علی الخصوص مسئله شهید و شهادت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند تا بتوانند از این تحقیقات در بحث مقاصد و اهداف شوم خود استفاده کنند.

ایشان با بیان اینکه ایران اسلامی در راه دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب تا به امروز شهید سلیمانی های زیادی را تقدیم کرده است، عنوان کرد: شهید سلیمانی سردار فراملی ایران اسلامی بودند که توانست با تکیه بر نیروی ایمان و عمق بصیرت و ولایت مداری دست داعش را که می رفت به بزرگترین تهدید علیه اسلام و جهان بشریت تبدیل شود کوتاه کرد.

وی اضافه کرد: دشمنان اسلام به خیال خام خود فکر می کردند با شهادت شهید سلیمانی راه این شهید دیگر ابتر می ماند اما واقعیت مطلب این است با گذشت یک سال نام سلیمانی برنده تر از همیشه ترس و وحشت را در وجود آنها انداخته و شکست و نابودی را در یک قدمی خود می بینند.

حجت الاسلام والمسلمین وافی در ادامه به رویکرد مهم شهید حاج قاسم سلیمانی در برابر جریان های افراطی اشاره و بیان کرد: رویکرد حاج قاسم برگرفته از مکتب اهل بیت«ع» است لذا  تا جای که احتمال بازگشت افراد در جریان های افراطی بود نخست رسالت خود را بر مبنای  سازش و گفت و گو می بست و ورود به این خطرات و مصیبت ها را قطعا گوشزد می کردند که شاید افرادی با اهداف جریان های افراطی دشمنان آشنا و به زندگی خود برگردند، اما در رویکرد دوم خود نیز اگر افرادی هنچنان در مسیر جریان های افراطی حرکت کرده وبه زندگی خود برنمی گشتند و به انحرافات خود ادامه می دادند با صلابت تمام  درمقابل آنها ایستادگی می کرد.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین وافی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به بیان ابعاد شخصیتی آن بانوی بزرگوار، ویژگی ها، زندگانی، جایگاه و مبارزات آن حضرت؛ و  نیز در رسای بانوی دو عالم به مداحی و نوحه سرایی پرداخت.