×
سامانه جامع دانشگاه
سامانه پست الکترونیک
سامانه کتابخانه
سامانه آموزش مجازی
نظرسنجی
ارتباط با ریاست
EN RU

برگزاری وبینار گرامیداشت دهه فجر با موضوع: انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی و دستاوردهای انقلاب

1399/11/21

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گنبدکاووس این مراسم به صورت مجازی در سطح دانشگاه‌های شهرستان گنبدکاووس و با همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گنبدکاووس و کمیته بزرگداشت مراسم دهه فجر شهرستان به میزبانی دانشگاه گنبدکاووس برگزار گردید. در این وبینار جناب آقای دکتر بهمنی نژاد، رییس شورای نگهبان استان گلستان به عنوان مدعو، به ایراد سخنرانی پرداخت.

 در این وبینار مجازی که روز دوشنبه 20 بهمن 1399 به میزبانی دانشگاه گنبدکاووس برگزار گردید؛ جناب آقای دکتر اکبر فخیره، معاون دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی و عرض خیر مقدم به مسئولین و مدعوین مراسم، از زحمات کمیته هماهنگی دانشگاهها در خصوص گرامیداشت دهه فجر، با برگزاری مراسمات مختلف در این دهه تقدیر و تشکر نمود.

ایشان درادامه به موضوع این وبینار اشاره و افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی و مکتب شهید (حاج قاسم سلیمانی) که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده  از مباحث مهم و قابل بحث می باشد و تمامی جوامع در ادامه مسیر رشد و پویایی خود باید از این نقشه راه بهره لازم را ببرند.

در ادامه مراسم دکتر طهماسبی، ریاست دانشگاه گنبدکاووس ضمن تبریک ایام ... دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز امیدواری کرد جامعه دانشگاهی و دانشجویی با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب، ثابت قدم و راسخ در این مسیر حرکت و ازآرمان های انقلاب اسلامی حفاظت نمایند و با گام برداشتن در این مسیر شاهد توسعه کشور در تمام عرصه ها و زمینه ها باشیم.

دکتر طهماسبی در ادامه با بیان دستاوردهای هفتگانه ذکر شده در گام دوم انقلاب  افزود: صدور بیانیه گام دوّم توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در بهمن ۱۳۹۷ و چهلمین سال پیروزی انقلاب، به سبب آن‌که دربردارندهٔ تحلیلی منصفانه و همه‌سونگر ار فراز و فرودها و چالش‌های انقلاب و نظام اسلامی مردم ایران در چهار دههٔ نخست است فرصت‌ مناسبی پیش‌روی اندیشمندان جهت بازاندیشی و تأمل در تجارب و دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌گشاید و دربردارندهٔ توصیه‌های راهبردی در جهت بالندگی و پیشرفت نظام و جامعهٔ اسلامی است.

ایشان در پایان ابراز امیداواری کرد با بهره گیری درست از بیانیه گام دوم انقلاب و زندگینامه و وصیت نامه شهدا از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده بتوانیم گام های موثر  و بزرگی را در مسیر رشد و بالندگی ایران عزیزمان برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک دهه فجر و یوم ا... 22 بهمن افزود: پیروزی  انقلاب اسلامی  در سال 1357 با رهبری امام خمینی (ره) به لطف خداوند از معجزات الهی بود ایشان پیروزی انقلاب اسلامی را بعنوان یک معجزه، بعد از 1400 سال از حکومت پیامبر اکرم(ص) دانست و بیان داشت: این انقلاب بزرگترین معجزه قرن و پیروزی حکومت اسلامی بر جبهه کفر و استکبار بود.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی ایستادگی مردم غیور و ملت عزیز ایران اسلامی که با رشادت ها  و از خودگذشتگی ها  و تقدیم شهید برای  انقلاب از این پیروزی حفاظت و حراست کردند نیز به عنوان معجزه دیگر نام بردند و این ثابت قدم بودن در مسیر انقلاب را بسیار مهم دانستند. ایشان شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای هسته ای  و در راس همه، شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش را از بزرگترین دستاوردهای این انقلاب عنوان کرد و ادامه را این شهدا  و حرمت در مسیر مکتب سلیمانی را لازمه حیات این انقلاب دانست.

ایشان با اشاره به دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف، این دستاورد ها را چشمگیر دانست و اشاره کرد. شناخت و معرفت این دستاورد ها بسیار مهم و بهره گیری از منویات ارزشمند مقام معظم رهبری در ترسیم نقشه راه و مسیر انقلاب  واجب است.

در ادامه این وبینار جناب آقای دکتر بهمنی نژاد، رییس شورای نگهبان استان گلستان به عنوان مدعو برنامه به ایراد سخنرانی پرداخت.

ایشان ضمن تبریک ایام ... دهه مبارک فجر و با تشکر از برگزار کنندگان این مراسم بیان داشت: وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها در این است که، حکومت اسلامی و آموزه های دینی نقش اساسی و محوری در پیروزی انقلاب اسلامی داشته  و انقلاب اسلامی ایران از پشتوانه عظیم مردمی برخوردار بوده و تا به امروز از این پشتوانه عظیم بهره می برد و ثابت قدم به حرکت خود ادامه می دهد.

دکتر بهمنی نژاد وجه دیگر تمایز انقلاب اسلامی را نقش بی بدیل ولی فقیه در رهبری نظام اسلامی و هدایت جامعه عنوان کرد که موجب ناکامی اهداف شوم دشمنان و حرکت انقلاب در مسیر درست شده است.

ایشان راز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران را در همین سه عامل و وجه تمایزها عنوان کرد و اسلام و آموزه های دینی  را به عنوان موتور و محرک انقلاب، امام و ولی فقیه را به عنوان هدایت گر و راهنمایی  انقلاب اسلامی و ازعامل مردم و ملت بزرگ ایران به عنوان پشتیبان این اانقلاب نام برد.

ایشان دربخش پایانی سخنان خود به گوشه های از بیانه گام دوم انقلاب اشاره نمود و بهره گیری از نکات ذکر شده دراین بیانیه را، در ادامه مسیر انقلاب اسلامی لازم دانست و عمل به این بیانیه را لازمه رشد و بالندگی  ایران اسلامی در مسیر پیش روی خود عنوان کرد.