×
سامانه جامع دانشگاه
سامانه پست الکترونیک
سامانه کتابخانه
سامانه آموزش مجازی
نظرسنجی
ارتباط با ریاست
EN RU

مراسم روز دانشجو سال 1399 دانشگاه گنبدکاووس

1399/09/20

مراسم 16 آذرماه، روز دانشجو با حضور مسئولین دانشگاهی و دانشجویان بصورت مجازی و برخط برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، امروز به مناسبت ۱۶ آذرماه مراسم روز دانشجو در دانشگاه گنبدکاووس با حضور هیات رییسه دانشگاه، جناب آقای دکتر کریمی اول به عنوان سخنران مراسم و  دانشجویان و اساتید  دانشگاه گنبدکاووس بصورت مجازی و برخط برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم دکتر فخیره، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ضمن خوش آمدگویی و  تبریک روز دانشجو به دانشجویان گرامی به ارائه گزارشی از فعالیت های این حوزه  پرداخت.
در ادامه دکتر طهماسبی ریاست دانشگاه گنبدکاووس در ابتدای سخنان خود ضمن عرض خیر مقدم به  میهمانان، حاضرین و دانشجویان دانشگاه به ویژه دانشجویان نو ورود  که دانشگاه گنبدکاووس را برای ادامه تحصیل انتخاب نموده‌اند؛ روز 16 آذر، روز دانشجو را به  کلیه دانشجویان تبریک  گفتند و روزدانشجو را روز آگاهی و بصریت دانشجویان دانستند و افزودند روز دانشجو نشانگر آن است که دانشجویان ایران اسلامی به عنوان  قشر جوان، پویا و با بینش و آگاهی نسبت به مسائل کشور، منطقه و جهان حساس و فعال هستند و به دنبال مبارزه با استعمار و استکبار و کسب آزادی و آزادگی در جامعه اسلامی تلاش خواهند کرد.

در ادامه ایشان در خصوص مسائل کشور و اینکه درحال حاضر به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا شرایط آموزشی و تحصیلی متفاوتی در کشور حاکم شده است افزود: دانشگاه گنبدکاووس در راستای فعالیت و وظیفه اصلی خود در زمینه های آموزشی و پژوهشی با تلاش همکاران در واحد های مختلف، نسبت به راه اندازی بستر آموزش مجازی و برخط اقدام نمود و در این مسیر گام برداشت.
رییس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: در سال های قبل، هفته های قبل و بعد از 16 آذرماه، دانشگاه شاهد شور و شعف دانشگاهیان بود، اما امسال این شرایط متفاوت شده است و جای خالی دانشجویان در سطح دانشگاه حس می شود. ایشان ابراز امیدواری کردند با پایان یافتن هرچه زودتر و قطع  زنجیره بیماری کرونا بتوانیم دانشجویان عزیز را در جمع خانواده بزرگ دانشگاه گنبدکاووس ملاقات کنیم و روال آموزشی را بصورت حضوری ادامه دهیم. ایشان تلخ ترین اتفاق برای مجموعه دانشگاهی را نبود دانشجو ومحروم شدن دانشگاه ازحضور دانشجو دانستند.

در ادامه دکتر طهماسبی ضمن تشکر از همکاران و مسئولین دانشگاه، به ارائه گزارشی از پیشرفت های دانشگاه در حوزه های مختلف ( دانشجویی و فرهنگی، آموزشی و پژوهشی و عمرانی) پرداختند.

 رییس دانشگاه گنبدکاووس تاکید کرد: همه همکاران این مجموعه دانشگاهی نیز در حد توان با بسیج تمامی امکانات از دانشجویان برای رسیدن به پله های ترقی و پیشرفت حمایت های لازم را خواهند داشت.

حجت‌الاسلام رجبی، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ضمن تبریک روز دانشجو گفت: 16 آذر سال ۱۳۳۲ که موجب شهادت سه تن از دانشجویان، در اعتراض به سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا شد، یادآورخروش اعتراض و مقاومت، عدالتخواهی و به ویژه مبارزات جنبش دانشجویی در برابر استبداد و استعمار است. 

ایشان 16 آذر 1332 که از آن به عنوان روز دانشجو یاد می شود را آغازگر جنبش عظیم دانشجویی در کشور دانست که در مقابل استبداد و استکبار جهانی ایستادند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  با تاکید بر اینکه 16 آذر 1332 نقطه عطفی برای فعالیت جنبش دانشجویی به حساب می آید، اضافه کرد: بعد از 16 آذر 1332 سیل خروشانی از فعالیت های دانشجویی در ایران شکل گرفت و بعد از انقلاب نیز این جوانان و شهدای دانشجو بودند که با از خود گذشتگی، ایثار و مقاومت نگذاشتند وجبی از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

   

در ادامه مراسم دکتر کریمی اول، سخنران ویژه مراسم روز دانشجو در دانشگاه گنبدکاووس بیان داشت: روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) بود که سه دانشجو با نام های مصطفی بزرگ‌نیا ، احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا اعتراض کردند و هنگام اعتراض در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.

ایشان در ادامه به نقش استکبار جهانی و دشمنان اسلام در به شهادت رساندن سردار دلها و دکتر فخری زاده اشاره کرد و با بیان اینکه آرمان خواهی، عدالت خواهی، استکبار ستیزی و مطالبه گری از جمله رسالت های جنبش دانشجویی است، یادآور شد: دانشجو باید مطالبه‌گر باشد.

دکتر کریمی اول در خاتمه از دانشجویان خواست برای ادامه راه شهدای دانشجو، به خودسازی و تزکیه نفس بپردازند و در همین راستا جریان شناسی، بصیرت، آرمان گرایی و دشمن شناسی را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند.

یادآور می شود: تجلیل از دانشجویان برگزیده دانشگاه در مسابقه دلنوشته دانشجویی، بخش کلیپ، مسابقه و قرعه کشی از دیگر برنامه های این آیین بود.

لازم به ذکر است امروز 16 آذر ماه، در برنامه ای دیگر که بصورت مجازی برگزار گردید نمایندگان تشکل های مختلف دانشجویی  جلسه ای را با مسئولین دانشگاه برگزار نمودند و در این جلسه به بیان نقطه نظرات و مسائل دانشجویی پرداختند.