×
سامانه جامع دانشگاه
سامانه پست الکترونیک
سامانه کتابخانه
سامانه آموزش مجازی
نظرسنجی
ارتباط با ریاست
EN RU

ارسال‌های جدید

برگزاری مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه گنبد کاووس

1399/09/23

آیین گرامیداشت هفته پژوهش دانشگاه گنبدکاووس، روز یکشنبه 23 آذر ماه، با حضور دکتر مهاجر، ریاست محترم سازمان جهادکشاورزی استان، دکتر کنعانی، مدیرکل محترم حفاظت محیط زیست استان، ریاست و معاونین دانشگاه، مدیران، اساتید و دانشجویان بصورت مجازی برگزار گردید.

 

در ابتدای مراسم دکتر ستاریان، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه  ضمن خیر مقدم و تبریک هفته پژوهش، یاد و خاطره شهید دکتر فخری زاده را گرامی داشتند و از این شهید بزرگوار به عنوان الگویی برای اساتید و پژوهشگران  نام بردند.

در ادامه دکترطهماسبی، ریاست دانشگاه ضمن خوش­ آمدگویی و تبریک هفته پژوهش به اساتید و پژوهشگران، و با عرض خیر مقدم و تشکر ویژه به مدعوین مراسم جناب آقای دکتر مهاجر، ریاست محترم سازمان جهادکشاورزی استان و جناب آقایدکتر کنعانی، مدیرکل محترم حفاظت محیط زیست استان افزود:  تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی لازمه  حل مشکلات کشور و منطقه است و با تاکید بر ضرورت حرکت دانشگاه ها از سمت دانشگاههای آموزش و پژوهش محور به سمت دانشگاه های کارافرین و ثروت آفرین، بر انجام پژوهش‌های مرتبط و مبتنی بر نیازهای کشور و جامعه و ارتباط دانشگاه و صنعت تاکید نمود.
ایشان با اشاره به این نکته که در بحث پژوهش و تولید علم نباید تنها به چاپ مقاله اکتفا کرد افزود: پژوهش و فعالیت های نوآورانه را باید هدفمند و در راستای حل مشکلات منطقه و کشور انجام داد وهدفمند بودن تحقیقات و مسئله محور بودن پژوهش باعث رشد در زمینه های علمی وحل مشکلات کشور خواهد شد.

دکتر طهماسبی  اضافه کرد: با توجه به انعقاد تفاهم نامه های همکاری مشترک با سازمان جهاد کشاورزی استان و سازمان حفاظت محیط زیست استان و دیگر ارگان های اجرایی استانی و کشوری، از اعضای هیات علمی و پژوهشگران  دانشگاه درخواست کرد تا از ظرفیت های این دستگاهها در انجام طرح های پژوهشی و فعالیت های علمی خود استفاده نمایند.

دکتر مختار مهاجر، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در این مراسم با تقدیر و تشکر از مسئولین دانشگاه به جهت برگزاری مراسم به بیان ظرفیت های این سازمان در بحث تحقیقات علمی و پژوهشی در زمینه های زراعت، دامپروری، باغبانی، خاک و آب اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت های دانشگاهی در تحقیقات و فعالیت های پژوهشی در بخش کشاورزی می تواند باعت اثرات مثبت و مفیدی در مسائل اقتصادی و اجتماعی شود.

دکتر مهاجر  در ادامه از طرح ها و فعالیت های پژوهشی دانشگاهیان که در زمینه حل مشکلات بهره برداران و فعالین بخش کشاورزی ارائه می شود استقبال کرد و اظهار داشت به نتیجه رسیدن این طرح ها پژوهشی  و استفاده از نتایج آن در بخش کشاورزی می تواند باعث رونق و جهش تولید در جامعه گردد.

در ادامه، دکتر کنعانی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، ضمن استقبال از برگزاری این جلسه و محورهای مطروحه  آن، موافقت خود را در زمینه گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی و همچنین آموزشی بین دانشگاه و اداره کل محیط زیست اعلام کرد و سپس توضیحاتی در خصوص اولویت‌های پژوهشی آن اداره ارائه و همچنین بر تداوم برگزاری این جلسات برای به نتیجه رسیدن محورهای مورد بحث تأکید کرد.
دکتر کنعانی با بیان این مطلب که پژوهش و آموزش ازمهمترین اهداف سازمان محیط زیست است و اولویت های پژوهشی در صدر برنامه های علمی آموزشی  این اداره کل قرار دارد، این نکته را خاطر نشان کرد: که با فراخوان اولویت های پژوهشی به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، مسیر توسعه و پژوهش هموارتر خواهد شد.


دراین مراسم دکترابراهیم غلامعلی‌­پورعلمداری، مدیر امور پژوهشی و فناوری دانشگاه، گزارشی از عملکرد یک­ساله حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه ارائه نمود.
این مراسم با معرفی  پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه گنبدکاووس در بخش اعضای هیات علمی و دانشجویی به خاتمه یافت.

در بخش اعضای هیات علمی:
- دکتر حسین صبوری عضو هیات علمی گروه تولیدات گیاهی، به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه

- دکتر حجت اله جعفریان عضو هیات علمی گروه شیلات، به عنوان پژوهشگر برتر دانشکده علوم کشاورزی و منابع طبیعی

- دکتر مصطفی مهدی پور عضو هیات علمی گروه فیزیک و دکتر نعمت ا.. تقی نژاد عضو هیات علمی گروه آمار و ریاضی،به عنوان  پژوهشگران برتر دانشکده علوم پایه و فنی و مهندسی

- دکتر محسن محمدی خیاره عضو هیات علمی گروه علوم اداری و اقتصاد، به عنوان  پژوهشگر برتر دانشکده علوم انسانی و علوم ورزشی


در بخش دانشجویی:

-خانم مبینا شاهکویی (کارشناسی مدیریت بازرگانی)

-خانم راضیه سعادتی (ارشد زیست شناسی)

-خانم امینه زیوری (ارشد مدیریت کارآفرینی)

-آقای علی‌اصغر میری (ارشد علف های هرز)

-آقای مرتضی نورعلی‌زاده (دکتری اکولوژی گیاهان زراعی)