×
سامانه جامع دانشگاه
سامانه پست الکترونیک
سامانه کتابخانه
سامانه آموزش مجازی
نظرسنجی
ارتباط با ریاست
EN RU

ارسال‌های جدید

بازدید دکتر غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه گنبدکاووس

1399/10/11

دکتر غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه روسای دانشگاه‌های گلستان امروز پنجشنبه از دانشگاه گنبدکاووس و دانشکده های اقماری این واحد آموزشی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گنبدکاووس، پیگیری طرح آمایش آموزش عالی مراکز دانشگاهی گلستان مهمترین اولویت معاون پژوهش وزیر علوم در سفر به استان است.

دکتر طهماسبی، رییس دانشگاه گنبدکاووس در ابتدای جلسه، ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین محترم، به ویژه دکتر رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت عتف و دکتر نجفی نژاد، رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به ارائه گزارشی از وضعیت کنونی و فعالیت های دانشگاه در حوزه های مختلف پرداخت.

در ادامه جلسه دکتر علی ستاریان، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه ضمن عرض خوش آمد به جناب آقای دکتر رحیمی،  به ارائه گزارش عملکرد حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه گنبدکاووس پرداخت و از معاون پژوهش و فناوری وزارت عتف درخواست نمود با توجه به اینکه این دانشگاه به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی دولتی در شرق استان گلستان مشغول فعالیت می باشد نگاهی وِیژه ای به این مرکز آموزش عالی داشته باشند.

دکتر رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  در نشست با هیات رئیسه و روسای دانشکده‌های دانشگاه  گفت: توسعه کمی و کیفی دانشگاه گنبدکاووس به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی شرق گلستان باید تقویت و مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی به اعضای هیات علمی دانشگاه‌ توصیه کرد: افزایش ارتباط میان دانشگاه و صنعت با رویکرد تشکیل گروه‌های پژوهشی برای حل مشکلات منطقه را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های خوب کشاورزی در گنبدکاووس نیاز است رویکرد مرکز رشد واحد های فناور به سمت فعالیت پژوهشی در زمینه کشاورزی سوق داده شود.

دکتر رحیمی همچنین حمایت وزارت علوم از دانشکده‌های اقماری را مشروط به همکاری کامل مسئولان شهرستان‌ها دانست و گفت: در صورت نبود حمایت مسئولان شهری، ادامه فعالیت این دانشکده‌ها  در وزارت علوم تعیین تکلیف خواهد شد.

گفتنی است دکتر رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت عتف قبل از شرکت در جلسه با مسئولین دانشگاه، ضمن غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه از مراحل آماده سازی کارخانه نوآوری شرق گلستان، مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه گنبدکاووس، پروژه های عمرانی، دانشکده ها و تجهیزات آزمایشگاهی این واحد آموزشی بازدید کرد.