اجراي سياست ها و خط مشي هاي دانشگاه در زمينه هاي مربوط به امور اداري، استخدامي و پشتيباني
اداره و انجام امور استخدامي، انتصابات، انتقال، ترفيع، مرخصي، ماموريت و بازنشستگي کارکنان و اعضاي هيات علمي
صدرو احكام استخدامي کارکنان و اعضاي هيات علمي
نظارت بر حسن انجام فعاليت هاي واحدهاي تابعه
تهيه و تنظيم آيين نامه ها، بخشنامه ها و دستورالعمل هاي اداري لازم جهت ارائه به مقامات ذيربط براساس ضوابط و مصوبات دانشگاه و ابلاغ آن به کليه واحدها پس از تأييد
مراقبت در اجراي مقررات انضباطي و رسيدگي به تخلفات کارکنان و ارجاع مراتب به هيأت هاي رسيدگي به تخلفات اداري
مطالعه و بررسي رسته هاي شغلي مشاغل دانشگاهي و ارايه نظرات و پيشنهادات اصلاحي به مراجع ذيربط با همكاري مديريت برنامه، بودجه و تشكيلات
ايجاد و نگهداري بانك اطلاعاتي پرسنلي و سوابق خدمتي و اداري کليه پرسنل دانشگاه
پيش بيني ترفيع و تغيير گروه سالانه کارکنان با کمك واحدهاي مربوط
انجام تدارکات و تأمين وسايل و تجهيزات مورد نياز واحدهاي مختلف دانشگاه و سفارش آن از داخل و خارج کشور با هماهنگي کامل واحدهاي ذيربط
نظارت در انجام کليه امور خدماتي دانشگاه و ارائه آن به واحدهاي مختلف
انجام امور مربوط به قراردادهاي دانشگاه با هماهنگي مسؤولين ذيربط
تهيه طرحهاي مربوط به رفاه عمومي کارکنان و نظارت بر حسن اجراي طرح هاي مزبور
برنامه ريزي و نظارت بر روشهاي مطلوب اداره امور استخدامي دانشگاه
نظارت بر اجراي صحيح مقررات استخدامي و ارايه راهنمايي هاي لازم
نظارت بر امور حضور و غياب و ورود و خروج کارکنان
نظارت بر طرح تمام وقت کارکنان، اضافه کاري و انتصاب کارکنان (هيأت علمي و غير هيأت علمي)
مشارکت در جلسات و کميسيون هاي مختلف و اظهارنظر و ارايه پيشنهادات لازم
رسيدگي به امور رفاهي و بازنشستگي کارکنان و اتخاذ تصميمات لازم