×
سامانه جامع دانشگاه
سامانه پست الکترونیک
سامانه کتابخانه
سامانه آموزش مجازی
نظرسنجی
ارتباط با ریاست
EN RU

ارسال‌های جدید

انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک با شهرداری گنبدکاووس

1400/08/12

روز سه شنبه مورخ 11 آبان 1400در جلسه‌ای که با حضور ریاست و مسئولین دانشگاه و شهردار محترم شهرستان در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد؛ ضمن هماهنگی در خصوص مسائل مختلف شهری، تفاهم نامه همکاری های مشترک بین دانشگاه و شهرداری به امضا رسید.

دکتر ابوالفضل طهماسبی، ریاست دانشگاه  در جلسه  آیین انعقاد تفاهم نامه  همکاری مشترک فیمابین این دانشگاه با شهرداری ضمن عرض خیر مقدم به میهمان  جلسه و تشکر از حضور شهردار محترم در این واحد آموزشی  افزود: با وجود اعلام آمادگی دانشگاه گنبدکاووس برای همکاری علمی با سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان اما آنها کمتر از این ظرفیت علمی استفاده می‌کنند که امید است، تفاهم نامه مشترک دانشگاه با شهرداری فتح بابی برای همکاری سایر دستگاه‌ها باشد.

رییس دانشگاه گنبدکاووس یادآور شد: این دانشگاه با ۱۴۰ عضو هیات علمی که ظرفیت بالایی است، آمادگی همکاری علمی با همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان از جمله شهرداری است.

 تفاهم نامه مشترک همکاری علمی - اجرایی پژوهشی در راستای ارتباط جامعه و دانشگاه و به منظور ارتقای فضای سبز شهری و توسعه آن، نگهداشت و کنترل بیماری‌های و مشکلات زیست محیطی این حوزه و تبادلات فناورانه بین دانشگاه دولتی گنبدکاووس و شهرداری این شهر امضا شد.

براساس این تفاهم نامه مشترک، طرفین بر ایجاد بانک اطلاعاتی از نیازهای شهرداری در زمینه‌های فضای سبز و مشکلات زیست محیطی توسط کارشناسان دانشگاه و شهرداری، تشکیل کمیته مشترک زیست محیطی و ایجاد کارگروه علمی، برگزاری کارگاه آموزشی جهت آموزش نیروهای فضای سبز و استفاده از امکانات و تجهیزات ۲ دستگاه توافق کردند.

دکتر علی ستاریان، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه گنبدکاووس در این جلسه عنوان کرد: دانشگاه‌ها علاوه بر وظیفه ذاتی خود که همان آموزش و تحقیق است، ۲ وظیفه دیگر، شامل اثرگذاری اجتماعی و ارتباط با جامعه و صنعت را در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در برنامه دارد که تحقق آن نیاز به همکاری و همراهی دیگر ادارات و نهادها دارد.
دکتر ستاریان افزود: شهر گنبدکاووس در حوزه مدیریت شهری با کمبود و عدم تنوع فضای سبز، مشکلات زیست محیطی، ریزدگردها و فاضلاب شهری مواجه است که دانشگاه می‌تواند برای رفع و کاهش آن نقطه نظرات کارشناسانه و علمی و آزمایشگاهی ارائه دهد.

وی اضافه کرد: کمک به برگزاری همایش‌های اجتماعی و شهری و نیز کارگاه‌های آموزشی از دیگر ظرفیت‌های دانشگاه گنبدکاووس است که شهرداری این شهر و سایر دستگاه‌های اجرایی می‌تواند از آن استفاده کنند.

مهندس موسوی شهردار گنبدکاووس، ضمن تشکر از برگزاری این گونه  جلسات افزود:  مدیریت جدید شهرداری در نظر دارد مباحث مدیریت شهری و توسعه و عمران آنرا به صورت علمی پیش ببرد زیرا معتقد است پیشبرد این امور با بهره‌گیری از توان علمی علاوه بر جلوگیری از آزمون و خطا در انجام امورات شهری، هزینه کمتری نیز برای شهرداری به همراه خواهد داشت.

سیدعلی اصغر موسوی ابراز امیدواری کرد با امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین شهرداری با دانشگاه گنبدکاووس، مباحث توسعه و عمران این شهر بر مبنا و مدار علمی صورت گیرد.

وی از آمادگی شهرداری برای کمک به دهیاران ۲ روستای حاشیه دانشگاه گنبدکاووس و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای تعریض جاده موسوم به اسبدوانی این شهرستان خبر داد.