×
سامانه جامع دانشگاه
سامانه پست الکترونیک
سامانه کتابخانه
سامانه آموزش مجازی
نظرسنجی
ارتباط با ریاست
EN RU

برگزاری مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی

1400/10/13

مراسم دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی روز یکشنبه 12 دیماه 1400 با سخنرانی سردار علی ملک شاهکویی، فرمانده سپاه نینوای استان گلستان و با حضور مسئولین دانشگاهی و مدیران شهرستانی در سالن آمفی تئاتر حکمت دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد.

سردار سرتیپ علی ملک‌شاهکوهی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه گنبدکاووس اظهار داشت: هیچ کاری بالاتر و مهم‌تر از خدمت به مردم نیست زیرا که اگر مردم پشتیبان انقلاب نباشند بدون تردید نظام اسلامی دچار آسیب خواهد شد.

وی اضافه کرد: حضور مردم به عنوان پشتوانه اصلی انقلاب اسلامی باعث شده که استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و رژیم اشغالگر اسرائیل با صرف وقت و هزینه زیاد و طراحی توطئه های گوناگون تلاش کنند بین مردم و حکومت فاصله ایجاد کنند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان، ایجاد تفرقه بین شیعه و اهل سنت را از دیگر تلاش‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: همه به خصوص علما و روحانیون شیعه و سنی، مسوولان و خواص وظیفه دارند برای حفظ وحدت و انسجام ملی تلاش کنند و فریب تبلیغات استکبار جهانی را نخورند.

وی افزود: استکبار جهانی با اصل اسلام مخالف است و شیعه و سنی برای او فرقی ندارد بنابراین همه ما که در کشتی انقلاب هستیم باید در رفتار و گفتار خویش به گونه‌ای عمل کنیم که دشمن شاد کن نباشیم. 

سردار ملک شاهکوهی گفت: وقتی حرف یا عملی خلاف وحدت امت اسلامی زده می شود همه باید تذکر دهند و در صورت لزوم مقابل گوینده بایستند زیرا وحدت و اتحاد مسلمانان آسیب دیده و دشمنان از این فرصت برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده خواهند کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: این شهید بزرگوار در خدمت به مردم و حفظ وحدت بین امت اسلامی می‌تواند الگوی خوبی برای مدیران، علما و روحانیون و خواص جامعه باشد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان بیان داشت: اگر تلاش های سردار سلیمانی نبود و گروهک‌های تکفیری در عراق و سوریه قدرت و حکومت را در دست می‌گرفتند اکنون معلوم نبود این کشورها و نیز ایران چه وضعیتی داشتند.

وی گفت: هدف استکبار جهانی بویژه آمریکا و متحدانش پس از حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ که به بهانه مقابله با تروریست‌های القاعده حضور خود را در منطقه خاورمیانه رسمیت بخشیدند، ضربه زدن به جمهوری اسلامی با مستقرشدن در کشورهای اطراف بود اما توطئه آنها با هوشیاری مقام معظم رهبری، تلاش سردار سلیمانی و حضور مردم در صحنه خنثی شد.

سردار ملک شاهکوهی اضافه کرد: توطئه دشمنان علیه انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد و ما باید بیش از پیش مراقب توطئه‌های آنها باشیم تا به وحدت جامعه آسیبی وارد نشود.

رییس دانشگاه گنبدکاووس نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، برلزوم ادامه راه و منش این شهید بزرگوار تاکید کرد و گفت: این شهید والامقام همه زندگی خود را در راه حفظ انقلاب و آرمان‌های آن صرف نمود.

دکتر ابوالفضل طهماسبی به فتنه ۸۸ نیز اشاره کرد و افزود: این فتنه بزرگ که با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی توسط دشمنان طراحی شده بود با بصیرت و حضور مردم در صحنه خنثی شد با این حال ما باید از این حوادث درس بگیریم و در جغرافیای سرزمینی گلستان که سکونتگاه اقوام و مذاهب اسلامی است، وحدت و انسجام خود را حفظ نماییم.

عطرافشانی گلزار ۲ شهید گمنام در دانشگاه گنبدکاووس و تجلیل از یک خانواده شهید از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.