×
سامانه جامع دانشگاه
سامانه پست الکترونیک
سامانه کتابخانه
سامانه آموزش مجازی
نظرسنجی
ارتباط با ریاست
EN RU

رییس دانشگاه گنبدکاووس: جهاد برای امیدآفرینی مهمترین راه مقابله با توطئه دشمنان است

1400/11/12

گنبدکاووس - ایرنا - رییس دانشگاه گنبدکاووس در شرق استان گلستان با اشاره به تلاش دشمنان اسلام و انقلاب در قالب جنگ نرم (شبیخون فرهنگی) برای هدف قرار دادن امید و آرمان‌های انقلاب گفت: جهاد برای امیدآفرینی به خصوص در نسل جوان، مهمترین راه مقابله با توطئه دشمنان است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از  خبرگزاری ایرنا، ابوالفضل طهماسبی روز سه‌شنبه در مراسم عطر افشانی گلزار ۲ شهید خوشنام (گمنام) دوران دفاع مقدس و تجدید با آرمان‌های شهدا توسط مدیران گنبدی اظهارداشت: پس از ناکامی دشمنان در جنگ سرد و نظامی، آنها جنگ نرم را به منظور هدف قراردادن امید و آرمان‌های انقلاب در گروه‌های مختلف جامعه آغاز کردند.

وی افزود: استکبار جهانی با وارونه جلوه دادن و تحریف دستاوردها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی در ۴۳ سال گذشته تلاش دارند مردم بالاخص نسل جوان را نسبت به آینده ناامید کنند که مدیران بویژه دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی وظیفه دارند مقابل این جنگ نرم ایستادگی کنند.

طهماسبی اضافه کرد: توجه به محورهای بیانیه رهبر معظم انقلاب موسوم به گام دوم انقلاب و تبیین صحیح آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب برای مردم به خصوص نسل جوان می‌تواند امید و خوش‌بینی به آینده را در آنها تقویت و توطئه‌های دشمنان را خنثی نماید.

امام جمعه گنبدکاووس نیز در این مراسم با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، یاد خاطره همه شهیدان انقلاب را گرامی داشت و با تاکید بر ضرورت ادامه راه این عزیزان والامقام گفت: راه شهیدان، تجلی راه روشن امام و انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: ایثار و مقاومت شهیدان در دفاع از اسلام و انقلاب و نیز شکل گیری و پیروزی نهضت انقلاب توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی، نشات گرفته از نهضت امام حسین (ع) و مایه افتخار و پیروزی است.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی در ۴۳ سال گذشته موفقیت‌ها و دستاوردهای زیادی داشته که رشد کمی و کیفی درحوزه آموزش عالی (دانشگاه‌ها) یکی از این افتخارات است.

همچنین همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن در ۱۲ بهمن ۵۷ مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب و رژه خودرویی و موتوری نیروهای مسلح مستقر در گنبدکاووس برگزار شد.