×
سامانه جامع دانشگاه
سامانه پست الکترونیک
سامانه کتابخانه
سامانه آموزش مجازی
نظرسنجی
ارتباط با ریاست
EN RU

برگزاری نشست صمیمی مسئولین شهرستان با فعالان بسیج دانشجویی مراکز آموزش عالی گنبدکاووس

1401/01/31

نشست صمیمی فعالان بسیج دانشجویی مراکز آموزش عالی گنبدکاووس با مهندس مهدی دهرویه، معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، حجت الاسلام والمسلمین ترابی، امام جمعه محترم شهرستان و دکتر فرامرزی مسئول محترم بسیج دانشجویی استان گلستان، روز چهارشنبه مورخ 31 فروردین 1401به میزبانی دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: رییس دانشگاه گنبدکاووس که میزبان این نشست بود، درسخنانی با اشاره با نامگذاری امسال به "تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی" توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: نقش و رسالت دانشگاهیان در تحقق این شعار بیش از دیگر اقشار است.

ابوالفضل طهماسبی با اشاره به دیدار امروز وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با رییس سازمان بسیج دانشجویی و ضرورت تشکیل و تقویت هسته‌های فناور در دانشگاه‌ها افزود: بسیج و تفکر بسیجی برای تحقق شعار امسال رهبری می‌تواند پیشگام و نقش آفرین باشند.

وی اضافه کرد: اگر قرار است کاری و اقدامی برای تحقق شعار سال صورت گیرد باید با تفکر و روحیه بسیجی باشد و دانشگاه هم تلاش دارد بستر لازم برای به ثمر نشستن ایده‌ها و تلاش‌های علمی قشر دانشجو و استادان خود را فراهم کند.

طهماسبی تصریح کرد: با جهت دادن به تولیدات علمی و دانش بنیان و تکیه بر راهکارهای علمی علاوه بر تولید ثروت، می‌توان مشکل اشتغال و بیکاری در جامعه را نیز رفع کرد.

حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس نیز در این نشست با اشاره به فرارسیدن لیالی قدر و شهادت امام علی(ع) اسوه تقوا و عدالت، برلزوم استفاده بهینه از فضائل این شب‌ها توسط اقشار مختلف مردم بالاخص نسل جوان و دانشجو تاکید کرد و گفت: بهترین اعمال در این شب‌ها دعا کردن به درگاه خداوند و بیان نیازها است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان در این نشست باتاکید برضرورت شناخت، آگاهی و تفکر عموم دانشجویان نسبت به مسائل جامعه و امور بین المللی اضافه کرد: این قشر بالاخص دانشجویان بسیجی باید دراین خصوص پیشتاز دیگران باشند.

مهندس دهرویه بیان داشت: دانشجو باید با تفکر و تعقل که ذات دانشگاهیان است و با درک صحیح نسبت به مسائل جامعه و امور بین‌الملل و موضع گیری‌های به موقع در حوادث و بحران‌ها، جزو گروه خواص جامعه قرار گیرد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد: بسیج و تفکر این شجره طیبه از زمان تشکیل تاکنون و در عرصه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب مانند حوادث اوائل انقلاب، دوران دفاع مقدس، سازندگی کشور و خاموش کردن فتنه‌ها و گذر از بحران‌ها منشاء برکات، دستاوردها و موفقیت‌های بزرگی برای نظام و مردم ایران اسلامی بوده است.

دراین نشست صمیمی همچنین پنج نفر از مسوولان یا اعضای بسیج دانشجویی مراکز آموزش عالی گنبدکاووس نیز به بیان مسائل، مشکلات و مطالبات خود پرداخته و خواستار توجه و رفع آن از سوی مسوولان متولی شدند.