×
سامانه جامع دانشگاه
سامانه پست الکترونیک
سامانه کتابخانه
سامانه آموزش مجازی
نظرسنجی
ارتباط با ریاست
EN RU

ارسال‌های جدید

انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه گنبدکاووس و اداره کل زندان‌های استان گلستان

1401/03/30

روز دوشنبه مورخ 29 خرداد 1401، به منظور توسعه همکاری‌ها و بهره ‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود و گسترش فعالیت‌های علمی و آموزشی و با عنایت به وظایف و ماموریت های مراکز آموزش عالی، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه گنبد کاووس و اداره کل زندان‌های استان گلستان به منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گنبدکاووس: دکتر علی ستاریان، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه اعلام کرد؛ این تفاهم نامه در سه بخش همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی، فرهنگی و رسانه‌ای بین این دو مجموعه منعقد شد. 
وی افزود: انجام طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی مورد نیاز سازمان، نیازسنجی پژوهشی و آموزشی و همکاری در شناخت مسائل و مشکلات پیش روی، مشارکت در برگزاری همایش‌ها و نشست‌های پژوهشی و آموزشی در سطوح مختلف با اخذ مجوزها، اجرای دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت تخصصی مورد نیاز همکاری در زمینه‌های انتشار کتب و نشریات پژوهشی و آموزشی، هدایت پایان‌نامه‌های تحصیلی دانشجویان دانشگاه، همکاری در معرفی و استفاده از توانایی اساتید برجسته، همکاری در راستای ایجاد اشتغال پایدار و تولید محصولات و همکاری در آموزش مسائل بازار محور از جمله شرح خدمات این تفاهم‌نامه است.

دکتر ستاریان با اشاره به موضوع این تفاهم نامه اظهار داشت: با عنایت  به شعار سال (تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین) و استفاده مطلوب از ظرفیت دانشگاه و مشارکت با دستگاه‌های مختلف در جهت حل مشکلات جامعه و اثرگذاری اجتماعی راهکارهای اجرایی باید مبتنی بر دانش باشد.

به گفته ایشان بنا به  تاکید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تبیین مراحل استخدامی اعضای هیئت علمی دوره فرصت مطالعاتی 3 الی 6 ماهه در ارتباط با صنعت و جامعه وجود دارد که با پیشنهاد طرح دستگاه‌های مربوطه نسبت به حل مسائل حوزه‌های مختلف در حال اجرا می‌باشد.

جناب آقای دکتر بزازان، معاون اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان گلستان در راستای تحقق اهداف این تفاهم نامه اظهار داشت: در بحث تربیت و اصلاح زندانیان با اجرای طرح‌های مشترک تحقیقاتی واجرایی، در جهت حل مشکلات زندانیان و خانواده آن‌ها می‌توان گام‌های موثری برداشت؛ همچنین در بحث آموزش، زندانیان از همان ابتدا و بعد از قرنطینه و غربالگری شروع به آموزش و کسب مهارت بالاخص در زمینه‌ی رشته‌های بازار محور می کنند که این خود باعث اشتغال زایی و کارآفرینی می گردد.

لازم به ذکر پس از امضاء و انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک، از مرکز رشد واحد های فناور دانشگاه گنبدکاووس بازدید به عمل آمد.