×
سامانه جامع دانشگاه
سامانه پست الکترونیک
سامانه کتابخانه
سامانه آموزش مجازی
نظرسنجی
ارتباط با ریاست
EN RU

ارسال‌های جدید

کرسی آزاد اندیشی با محوریت چشم انداز برنامه هفتم توسعه اقتصادی و اجتماعی ایران در روز یکشنبه مورخ 1401/07/24 برگزار گردید.

1401/07/25

کرسی آزاد اندیشی با محوریت چشم انداز برنامه هفتم توسعه اقتصادی و اجتماعی ایران در روز یکشنبه مورخ 1401/07/24 در سالن جلسات دانشکده علوم انسانی و علوم ورزشی با سخنرانی دکتر محسن محمدی خیاره و دکتر علی کارشناسان از اعضای هیئت علمی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گنبدکاووس کرسی آزاد اندیشی با محوریت چشم انداز برنامه هفتم توسعه اقتصادی و اجتماعی ایران در روز یکشنبه مورخ 24/07/1401در سالن جلسات دانشکده علوم انسانی و علوم ورزشی با سخنرانی دکتر  محسن محمدی خیاره و دکتر علی کارشناسان از اعضای هیئت علمی دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم دکتر فخیره معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ضمن خیر مقدم به دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه با سخنی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی جهت شرکت دانشگاهیان در تمامی کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه پردازی و افزایش قناع علمی و معرفتی جلسه را آغاز کردند.

دکتر محمدی عضو هیئت علمی دانشگاه با بررسی چگونگی تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اجتماعی، مسائل پیش رو، نقدها، پیشنهادها ورفع مشکلات قبلی برنامه و سیاست‌های فعلی مطالبی را بازگو کرد. ایشان با بیان اینکه یکی از اصلی ترین ابزار سیاسی کشور بعد از جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی تدوین چشم اندازهای برنامه‌های کوتاه ‌مدت و بلند مدت در راستای نیل به اهداف می‌باشد به بررسی دو هدف کلی برنامه توسعه اقتصادی و اجتماعی (رفع چالشهای حکمرانی کشور در یک نگاه ملی و فرابخشی و حل چالشهای فرابخشی که امکان توسعه یافتگی با سرعت بالا را فراهم می‌نماید) پرداختند.

دكتر كارشناسان عضو هیئت علمی دانشگاه به بررسي سياست‌های کلی برنامه در حوزه اقتصادی اعم از رشد اقتصادی، افزایش بهره‌وری بررسی منابع تولیدو فناوری، ایجاد ثبات در قیمت‌ها، تورم و.... پرداختند. ایشان ضمن صحبت در خصوص برنامه‌های قبلی چشم اندازها و مقایسه آن با برنامه جدید گفت: هدفگذاری چشم‌اندازها برگرفته از توسعه غربی است و دستیابی به نیازهای سرمایه‌ای و ملی در حوزه اقتصادی باید رسانه‌ای و بومی باشد.

توقعات زیاد مردم، ضعف مدیریتی و تحریم های بین‌المللی موانع نیل رسیدن به اهداف است و باعث پیچیدگی در اقتصاد ایران شده است.

در پایان اعضای هیئت علمی نظرات خود را عنوان کردند.