×
سامانه جامع دانشگاه
سامانه پست الکترونیک
سامانه کتابخانه
سامانه آموزش مجازی
نظرسنجی
ارتباط با ریاست
EN RU

ارسال‌های جدید

نشست راه اندازی و تشکیل کمیته دستگاهی کرسی‌های علمی - ترویجی با حضور دکتر علی اکبر مسگر، معاون حمایت و گفتمان‌سازی شورای انقلاب فرهنگی

1401/08/08

نشست راه‌اندازی و تشکیل کمیته دستگاهی کرسی‌های علمی- ترویجی با حضور دکتر علی اکبر مسگر معاون حمایت و گفتمان‌سازی شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از مسئولین دانشگاهی در روز شنبه مورخ 1401/08/07در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار گردید.

در ابتداي این نشست دکتر علی ستاریان معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین توجه به برگزاري کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظرات را به عنوان یکی از وظایف دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی برشمرده و بيان داشتند، دانشگاه گنبدکاووس به لحاظ وظیفه ذاتی خود و در راستاي اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را به صورت جدي پیگیری می نماید. ایشان در سخنانی هدف از برگزاری این نشست را تسهيل فرآیند بررسي درخواست‌ها و ارائه مجوزها بین دانشگاه و شورای عالی انقلاب فرهنگی برشمردند. در ادامه  دکتر طهماسبی ریاست دانشگاه گنبدكاووس ضمن تبيين نقش و جايگاه دانشگاه گنبدكاووس به عنوان بزرگترين واحد آموزش عالي در شرق استان گلستان، راه اندازی و تشکیل کمیته دستگاهی کرسی های علمی ترویجی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی را گامي در جهت اجراي منویات مقام معظم رهبری دانسته و قدردانی خود را از قرارگیری دانشگاه در کنار شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشتند.
 دکتر مسگر معاون حمایت و گفتمان سازی شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تشکر از دانشگاه گنبد کاووس در جهت مبادرت به تشکیل و راه اندازی جلسه کمیته دستگاهی هدف از حضور خود در دانشگاه گنبدکاووس را دادن اختیارات حداکثری به کمیته دستگاهی و حمایت و پشتیبانی از این کمیته در جهت تبدیل به کارگروه تخصصی در افق آینده دانست و دانشگاه گنبد کاووس را مختار و مستقل در اداره تمامی انتخاب امورات از جمله موضوعات کرسی ها، صدور گواهی ها، صدور مجوز ارائه، انتخاب ناقدین و داورها اعلام نمودند. در ادامه جلسه شركت كنندگان در جلسه به بيان نقطه نظرات خود پرداختند. در پايان مجوز کمیته دستگاهی برگزاری کرسی های نظریه پردازی از سوی رئیس هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره ی شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه گنبد کاووس اعطا شد.