×
سامانه جامع دانشگاه
سامانه پست الکترونیک
سامانه کتابخانه
سامانه آموزش مجازی
نظرسنجی
ارتباط با ریاست
EN RU

ارسال‌های جدید

معاون آموزشی وزارت علوم از دانشگاه گنبدکاووس بازدید کرد

1401/08/14

دکتر قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم و دبیر طرح تحول آموزش عالی روز پنجشنبه 12 آبان ماه 1401 از دانشگاه گنبدکاووس و دانشکده علوم انسانی آزادشهر(واحد خواهران) بازدید و در جلسه هیأت رییسه این دانشگاه شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گنبدکاووس: دکتر عموعابدینی با همراهی دکتر نیکفر مدیرکل امور مجلس، دکتر بینائیان مشاور معاونت حقوقی و امور مجلس و دکتر صفری معاون مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی و دکتر شیرعلی‌ مشاور معاون آموزشی، روز پنجشنبه 12 آبان ماه 1401 پس از بازدید دانشکده علوم انسانی آزادشهر(واحد خواهران) با عزیمت به دانشگاه گنبدکاووس، پس از غبارر‌وبی مزار شهدای گمنام دانشگاه، در جلسه هیأت رییسه این دانشگاه شرکت کردند.
دکتر عموعابدینی در جلسه هیات رئیسه پس از استماع نقطه نظرات اعضای هیات رئیسه، گفت: تمدن سازی یکی از محورهای اساسی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به شمار می رود.
ایشان در ادامه افزود: اسناد بالادستی، برنامه گام دوم انقلاب، سیاست‌های حوزه علم و فناوری و نقشه جامع علمی‌کشور تاکید و توجه جدی به تحول در دانشگاه ها دارند.
وی همچنین تصریح کرد: ارزیابی دانشگاه‌ها بر اساس طرح تحول انجام می‌پذیرد و دانشگاه‌ها باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند. 
دکتر عموعابدینی توجه به موضوع تحول  و آمایش آموزش عالی را یکی از مهمترین مباحث وزارت علوم قلمداد و از دانشگاه گنبد کاووس به دلیل ایجاد فرصت تعامل مناسب برای اقوام و مذاهب تقدیر نمودند.
معاون آموزشی وزارت علوم ایجاد هماهنگی و تعاملات بین المللی با کشور ترکمنستان را برای دانشگاه گنبدکاووس حائز اهمیت برشمرد و افزود: ماموریت آموزش عالی استان گلستان باید در زمینه امنیت غذایی، محیط زیست و شاخه های کشاورزی و منابع طبیعی باشد. 
ایشان راه اندازی دانشکده فناوری های نوین بین‌رشته‌ای را برای دانشگاه گنبدکاووس با توجه به ظرفیت ها و ویژگی های منطقه ای قابل پیگیری دانست.
دکتر عموعابدینی ضمن اشاره به بازدید از  دانشکده اقماری علوم انسانی آزادشهر(ویژه خوهران)، افزود: مسئله دانشکده های اقماری و رسیدگی به مشکلات آن ها، از وظایف هیأت امنای منطقه و مجموعه اصلی (دانشگاه گنبدکاووس) است و خواستار مشارکت مسئولین و خیرین شهرستان و استان جهت پیگیری مسائل و حل مشکلات دانشکده های اقماری شد. 
 معاون آموزشی وزارت علوم در بخش پایانی سخنان خود اشاره کرد: استاد محوری، نظام جامع آموزش، برنامه محوری به جای گروه محوری، توجه به رشته‌های بین رشته‌ای و ماموریت گرایی از اقدامات اصلی است که باید انجام شود.

 

در ابتدای این نشست، دکتر ابوالفضل طهماسبی، ریاست دانشگاه گنبدکاووس ضمن عرض خیر مقدم به معاونت محترم آموزشی وزارت علوم و هیئت همراه افزود: دانشگاه گنبدکاووس به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی شرق استان گلستان در سال های اخیر رشد و توسعه خوبی داشته و ابراز امیدواری کرد با توجه ویژه به این واحد آموزش عالی زمینه های رشد کیفی دانشگاه نیز فراهم گردد.دکتر طهماسبی ضمن ارائه گزارش عملکرد از فعالیت های انجام شده در دانشگاه خاطر نشان کرد: دانشگاه گنبدکاووس 140 عضو هیأت علمی و تقریباً به همین میزان یاوران علمی (عضو غیر هیأت علمی) دارد و از نظر فرهنگی و دانشجویی رنگین کمانی از اقوام و مذاهب در این مرکز آموزش عالی مشغول به تحصیل  و فعالیت هستند.
ایشان با اشاره به اقدامات و پروژه های متعددی که در راستای بهبود فعالیت های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه صورت پذیرفته گفت: این اقدامات زمینه فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی دانشجویان را نیز فراهم می‌نماید.
دکتر طهماسبی درخصوص مسائل و مشکلات دانشکده‌های اقماری خواستار نگاه ویژه وزارت علوم و علی الخصوص مسئولین شهرستان به این دانشکده ها شد تا ضمن ایجاد شرایط و زیرساختارهای لازم برای تحصیل دانشجویان، شاهد رشد و ارتقاء این مراکز در شهرستان‌های هم جوار باشیم.
دکتر علی ستاریان، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه گنبدکاووس نیز در این نشست با اشاره به این نکته که دانشگاه گنبدکاووس از دانشگاه‌های پیشرو در عملیاتی کردن طرح سند تحول آموزش عالی بوده، اظهار داشت: براساس تاکیدات وزارت علوم این واحد آموزشی کمیته طرح تحول را در دانشگاه ایجاد نموده و منتظر معرفی نماینده از سوی وزارت علوم می‌باشد.
دکتر ستاریان در ادامه افزود، علیرغم داشتن زیرساختار های لازم و استاندارد های  اعلام شده از سوی وزارت علوم ، همچنان این واحد آموزشی در اخذ مجوز و ایجاد  رشته های جدید دچار مشکل است.
معاون آموزشی دانشگاه گنبدکاووس با بیان اهمیت این نکته، درخصوص قرار گرفتن این دانشگاه در منطقه مرزی با کشور ترکمنستان، خواستار حمایت و توجه خاص به این موضوع در طرح آمایش شد.

 

شایان ذکر است معاونت محترم آموزشی وزارت علوم و هیات همراه صبح امروز پیش از جلسه هیات رئیسه دانشگاه گنبد با حضور در دانشکده علوم انسانی آزادشهر از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات این دانشکده قرار گرفتند.

در این بازدید که جناب آقای مهندس کوهساری نماینده محترم مردم شریف شهرستان آزادشهر در مجلس شورای اسلامی، جناب آقای کریمی فرماندار شهرستان آزادشهر و همراهان ایشان نیز حضور داشتند؛ مسائل و مشکلات این واحد آموزشی بررسی و طرح‌های پیشنهادی برای رفع مشکلات آن ارایه و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.