×
سامانه جامع دانشگاه
سامانه پست الکترونیک
سامانه کتابخانه
سامانه آموزش مجازی
نظرسنجی
ارتباط با ریاست
EN RU

حمایت دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه گنبدکاووس در حمایت از خیزش دانشجویان و اساتید آمریکا و اروپا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه

1403/03/08

   جهان در ادوار گوناگون شاهد جنایت های بسیاری بوده و متاسفانه بشریت کشتار، غارت و نسل کشی های متعددی را به یاد دارد. اما همواره وجدان های بیداری بوده اند که فریاد مظلومان و ستم دیدگان را بشنوند و ندای دادخواهی آنان را به گوش جهانیان برسانند اگر روزگاری فقط ملت های درد آشنا و ستم دیده که آثار شلاق های استعمار بر گرده تاریخشان جا خوش کرده بود فریاد‌رس سایر مظلومان جهان بودند امروز در دانشگاه ها و مراکز علمی اروپا و امریکا که خود مسببین اصلی این جنایات و حامیان پرو پا قرص رژیم منحوس اسراییل هستند؛ بیداد مسئولانشان، داد زده می شود. امروز دانشگاه هایی که برند شده بودند تا دنیا را مسخ کنند مرکز دادخواهی مظلومان فلسطین شده اند. اکنون همان کشورهایی که با وجود داعیهِ حقوق بشر سال ها چشم و گوش رسانه ها و مردمانشان را به روی حقیقت ِذبح وجدان در مسئله ی فلسطین بسته بودند ، بیدار شده و به پا خواسته اند ، دانشجویانی که قشر فرهیخته و سرمایه ی تمامی جوامع هستند بار دیگر ثابت کردند که به راستی اذان گویان جامعه اند ؛اما جامعه ی کنونی دیگر ختم به یک شهر و ایالت و منطقه و کشور و قاره نمیشود ؛ اکنون جامعه جهانی بیدار شده است. اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوعدوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

   دانشگاه گنبدکاووس نیز همگام با سایر دانشگاه های کشور، ضمن اعلام حمایت از جنبش انسان دوستانه و عدالت خواه اساتید و دانشجویان دانشگاه های آمریکا و اروپا، هر گونه سرکوب خشونت آمیز پلیس امریکا و دیگر کشورهای را محکوم کرده و خواستار حمایت جهانی دانشگاهیان از این جنبش دانشگاهی است.

اساتید ، دانشجویان و کارکنان دانشگاه گنبدکاووس

1403/02/09